نخستین خانه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان ابهر افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از افتتاح نخستین خانه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان ابهر خبر داد.

به گزارش میراث آریا، عصر روز شنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳ همزمان با هفته صنایع‌دستی نخستین خانه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان ابهر با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابهر افتتاح شد.

امیر علیمحمدی در آیین افتتاح خانه هنرمندان صنایع‌دستی عملکردی را از واحد صنایع‌دستی این اداره ارائه کرد و گفت: ۷۸۳ مورد پروانه تولید انفرادی در شهرستان ابهر مجوز تاکنون صادر شده است و امسال نیز نزدیک ۱۸۲ مورد مجوز صنایع‌دستی را در شهرستان ابهر صادر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: ۵۰ مورد کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان ابهر فعال است و خواستار حمایت از این هنرمندان شد.

 احمد ذوالقدر ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های میراث‌فرهنگی استان و شهرستان ابهر در سخنانی گفت: چقدر خوب است شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان ابهر و حمایت از هنرمندان این شهرستان که امیدوارم با کمک دولت این را به سرانجام نیکی برسانیم و امیدوارم ساختمانی بزرگ و در شأن هنرمندان شهرستان ابهر تهیه و ایجاد شود.

فرماندار شهرستان ابهر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: به برکت خون شهید رئیسی و شهدای خدمت انتخاباتی پرشور، گسترده و با بصیرت خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032701547
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha